Saturday, June 12, 2010

:)

lama gila x update blog kan
kalau dulu almost every day pun nak update
hmmm if u guys x realise lagi now da start school holidays
n i miss tisha :)

owh yeah past three weeks
ada mid term exam
n i really2 hope i can score this time round
owk ok forget exam

last sunday me,pika,sam ain n dyan
pg smart n easy camp dkat upm
hehehehe
best sangat2

hehehehe
owh yeah b4 i move on
last sturday masa b4 pg camp
me abby n embok lpak lah dkat the curve around 9 smpai 12
mcmtu lah guess what :)

i jumpa dgn sam
bknnya sam bunkface ok!!
omg me n my cousin mmg terkejut gila
macam org bodoh
almost 5 minutes ktorg speechless,moveless
pendek kata mmg x bergerak 2 la..
n sampai dkat rmah pun i still angau tau
hahahaha

then smpai rmah trus kemas beg
yelah esk da nak pg camp kan
then around 2  br pg tidur

then the next morning bangun awal jugak
coz nak sambung packing barang
then kemas pnya kemas
around 8 mcm tu baru grak dari rumah
then otw tu ambik dyan da rmah pun satu taman kan
then ambik pika

lpas tu kitorg pun meneruskan misi kitorg yg agak mulia tu kan
ditemani oleh my mum n dad
then around 8.30 mcm tu smpai upm
sam da menanti di sana
hahahahah
then lpas 15 minutes tgu
ain x muncul2
so i pun text la dye "ain u kat  mana"
then tgu punya tgu x reply2
so i call her
"ain u kat man ni"
ain:"ak tengah makan la weyh"
n i was like =.=
me dyan sam n pika was like owh ok..
ainn tgh makan

so kitorg pun tgu lah
aroun 9 lbey baru dia datang
then pg daftar
omg barisannya sungguh panjang
thank god ada bapak ain
dia tlg kitorg supaya x pyah  beratur pnjang sgt
so lpas da isi2 borg bayar kitorg pun ambik kunci bilik

then apalagi ktorg pun angkat lah beg yg besar tu naik tangga
dah lah bilik tu dkat tingkat 2
omg imagine jer lah kan kitorg kena naik tangga dgn beg yg berat tu
n suddenly bila dah sampai kat bilik kitorg tu ada org la pulak
so kitorg pun turun la balik pg lobi nak tuka kunci
on our way nak pg lobi tu ktorg pun singgah la ambik bantal

n bila sampai kat lobi everyone was looking at us
coz kitorg je yg bawak bantal
n while waiting for the masalah teknikal to be solved
kiitorg pun diri la dkat sebelah meja pendaftaran
n tiba2 abg fasi tu kata ish2 x senonoh btol la korg ni
org lain xda pun bwak bantal smpai sini..
me sam pika dyan ain alyn n mel was laughing
then dpt bilik baru then bawak balik beg kitorg turun
coz bilik baru kitorg kat groundfloor

then the activity pun start
our first activity was add maths seminar
im not sure la brapa lam benda ni
then berhenti rehat for lunch pkul 1
around 2.30 sambung balik seminar tu
then ada good news seminar petang tu diganti dgn ice breaking
n kaedah belajar


yeay mmg best sgt
kitorg dibahagikan kpd bberapa kumpulan
mix between boys n girls
thank god me n pika same group 6
sam with alyn n mia group2
dyan with ain ive no idea what group


then disebabkan oleh terlalu rmai boys yg hot dlm my group
so me n pika decide nak lari pg group sam
actually it was my idea nak pindah group  ni


hmmmmm i tink im tired la
so gonna stop here

TO BE CONTINUED
:)




Thursday, May 6, 2010

Projek khidmat seni masyarakat ♥♥

 


  
rasa macam dah berabad x update blog kan??
mesti u guys miss me ryte??
ahaha perasan la pulak
owh yeah let us go straight to the point
that is why am i here ryte now
mestilah nak berblogging kan??
hahaha
actually i nak story about projek khidmat seni masyarakat feat ukm

 
ok people come nearer i nak start story ni
hmm
that projek start hari jumaat around 3.30
if im not mistaken
after taklimat from the ukm people n teacher
ktorg dkenalkan dgn fasi kitorg
owh yeah btw i masuk gemelan
n kitorg pun diperkenalkan dgn fasi kitorg

 

 

 
tis is my fasi
from left abg shahid,abg shazly,kak aini,kak farhana n kak ain

 
ok lpas dperkenalkan tu kitorg pun pg
tempat latihan kitorg dkt pss1
n kitorg pun plih alatan yg kitorg nak main
n i main bonang

 

 
ni smue peralatan untuk gemelan
n i main bonang
 
 

 

 
 
walaupun tgn berbalut tapi semangat tetap membara
hahaha
 
n our latihan for the first day end around 6
 
 

  • 1st May 2010
our latihan start pkul 8.30
then masuk pss trus practise again n again coz kitorg akan
buat persembahan pd hari ahad
n practise kitorg stop pkul 12 for lunch brake
hahaha
wanna noe why i laugh??
coz tyme lunch cikgu ada bg makanan
tp makanan dye sikit sangat
kitorg try to ask permission from teacher
so that kitorg bley pg keluar n makan
but guess what cikgu x bagi

so what do u guys expect??
hahaha
kitorg curi2 keluar n pg makan kat kedai belakang
at first me n fairuz  x nak makan
tapi lpas tgk amal makan
huh trus pg order
hahaha

then sambung balik latihan pkul 2 sampai 6
but kitorg xda la baik sangat kan nak practise je
so that means lots of pictures has been captured during this practise
antaranya ialah
  







amal me n anis



keadaan di dalam pss n pesreta2 gemelan

n around 6 ktorg  smue pun balik

  • 2nd May 2010
latihan start pkul 8.30
but before latihan me my dad n my mum pg breakfast sma2
hehehe

so smpai skolah kitorg pun practise dgn bersungguh2
coz da nak kena perform da
perasaan amat berdebar2
hahaha
kitorg practise smpai pkul 10
then angkat equipment kitorg pg pavi coz nak buat rehearsel
around 1.30 ktorg pg lunch
then sementara nak tgu turn kitorg perform


then around 3 kitorg buat persembahan
omg i mmg takut gila
coz i suppose to start first
n takut sgt2 i buat salah or anything wrong
thank god my friend n fasi tu cakpa rileks
u can do it..
n zetty cakap ala umi ni kan puteri gunung ledang
hahaha
nak tau makna di sebalik ini
x payah la
biarlah bdak2 gemelan je yang tau k??
hahaha

lpas perform tu mmg lega gila
then kitorg tgk group lain buat performence
n yg plg best ialah tyme tarian
diorg menari lagu nobody
so what do u guys expect from us..
hahaha

then around 4.30 mummy pick me
n kitorg pg beli ice cream ♥

to any of the fasi if u guys r reading these

p/s* i miss u guys so much ♥♥




Thursday, April 22, 2010

soul sister :)

smalam i was absent from school
diagnose with dirahhoea
a.k.a. pndai2 lah carik sendiri
hahahaha

then today pg skolah
bunga rose x datang :(
huahuahua
bosan giler
even pirvinsha notice that im a bit quiet today
then dye cakap aishah pun depressed smalam coz i was absent
hahahaha
then me n yean2 sing HEY SOUL SISTER by TRAIN
sudddeny  pirvinsha said
i tink u n aishah r soul sister
hahahaha

so to BUNGA ROSE :)
HEY SOUL SISTER :)



owh yeah btw arini ada pameran kerjaya dekat skolah
n sort of all college was there
such as HELP,KDU,ATC,KLIUC,TAYLOR
n so much more
me n pirvinsha was like surveying all about law

at first i really tink that i wanna do law
due to some reason which is secret :)
but now im not as confident as before
n ive no idea what i wanna be :(
owh please2 help me

to my soul sister this is for u :)


Hey, hey,hey

                                         Your lipstick stains on the front lobe of my left side brains
                              I knew I wouldn't forget you, and so I went and let you blow my mind
 Your sweet moonbeam, the smell of you in every single dream I dream
I knew when we collided, you're the one I have decided who's one of my kind
Hey soul sister, ain't the Mr. Mister on the radio,
stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight



Hey, hey,hey
Just in time, I'm so glad you have a one-track mind like me
You gave my life direction, a game show love connection we can't deny
I'm so obsessed, my heart is bound to beat right out my untrimmed chest
I believe in you, like a virgin, you're Madonna, and I'm always gonna wanna blow your mind
Hey soul sister, ain't that Mr. Mister on the radio,
stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight



The way you can't cut a rug, watching you's the only drug I need
You're so gangsta, I'm so thug, you're the only one I'm dreaming of
You see, I can be myself now finally, in fact there's nothing I can't be
I want the world to see you be with me
Hey soul sister, ain't that Mr. Mister on the radio,
stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do tonight,
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight
Hey, hey
Tonight
Hey, hey
Tonight



Sunday, April 18, 2010

RUBI'S ♥

wanna know something??
smalam kitorg ambik gambar kelas :)
dkat mana nak tau x
DATARAN MERDEKA
hahaha

janji nak kumpul dkat dataran pkul 9
so coz takut jalan jem i grak dr rumah pkul 7 lbey
owh yeah my dad yg drive ktorg
kesian dye balik kerje trus follow me
then ambik anak pak cik satariah iaitu DIYANAH
then pg skolah nak amik anak pak cik hishamuddin,norhaiddin,fauzi,faizul dan juga alya
ak tak tau la apa nama bapak kau :)

smpai skolah yg ada cuma  AISHAH,FAIRUZ n SHIRA
then tgu pnya tgu  ALYA pun sampai
  lpas tu AIN plak sampai

then ktorg pun gerak la pergi dataran
guess what jalan sikit pun x jem n ktorg plak terawal sampai
around 8.15 ktorg da smpai

then pg minum with my dad
aroun 9 lbey ktorg da habis minum pun diorg still xda lagi
yg ad cuma amal atin n ameera
another group yg naik train x sampai2 lagi

then around 10 baru diorg sampai
lpas tu tanpa melengahkan masa kitorg pun trus pose :)
tgh syok2 tgkp gambar tiba2
a group of tourist ni menyebok nak tgkap gambar dgn kitorg plak
kalau skali dua x pa la jgk
ni tidak satu bas nak tgkp gambar dgn kitorg

tapi x palah kitorg tau kitorg cantikkan thats why diorg nak
tgkap gambar dgn kitorg
hahaha :)
owh yeah tourist ni smue org cina

then aroun 10.30 abis photoshoot ♥
kitorg plan nak pg mid so
my dad anta kitorg pg kl sentral

then tuka baju dkt kl sentral
fyi kitorg pakai baju skolah tau
then pg mid
ktorg bpcah coz me n diyanah nak carik something
n kitorg nak balik cpat
so me diyanah ain alya n meera one group
aishah fairuz n shira one group

ktorg pun memulakan misi kitorg yg agak mulia ni kan
bnyk la jgk kedai yg ktorg masuk
ada yg cantik dgr harga nak jatuh jantung kitorg
then crk pnya carik found something dkat mng
disebabkan smue da agak exosted n kebulur
kitorg pun pg lah food court
omg org ramai gila
but thank god ktorg dpt crk tmpat duduk

lpas makan trus balik
smpai rmah around 2 something

hmmmm
best sgt dpt spend time dgn classmate
hope well keep in touch
walaupon nant da habis skolah
k guyz ♥

p/s*photos will be upload soon
daddy thanks for everything

Sunday, April 11, 2010

senior year 2010

sports day juz finished
thank god
cuz that means xpayah stayback lagi
yeay :)

come let us story2 about sports day
acara start dgn lintas hormat
around 8 mcm tulah start
fyi,, i masuk kawad :)
hehehe

owh yeah btw this year pnya tema 1 MALAYSIA
n maskot plak
rmah kuning - 3 ekor lebah (melayu sekor,cina sekor n india sekor)
rmah merah - some sort of army
if u guyz prnah tgk video clips yg 30 sec to mars tu
diorg pnya maskot some sort of like that
then rmah biru - avatar versi melayu coz avatar ni pakai baju melayu
hahahah
last but not least
rmah hijau - peter pan n tinkerbell

lpas acara perbarisan
start lah acara balapan
hmmm me pika n sam
menjadi penyokong yg setia di tepi padang
hahaha
persaingan mmg  sengit2 blaka
congratz kpd smue yg mnang

then lpas tu around 10.30 like that
ada pertandingan larian khas diantara x convent n convent girls
hahaha
guesss sapa yg menang??
mestilah convent
tapi x convent pun almost menang bila kalai pecut
everyone was shoutin "woooo go kalai!!!!"
hahahaha

mmg best gila la tyme kalai lari tu
then lpas tu ada acara senamrobik
start dgn rmah biru
then rmah hijau
then merah
finally kuning

hmmmm senamrobik not bad lah
then acara guru2

lpas tu baru diorg umumkan pmenang
perbarisan goes to SEROJA
senamrobik plak goes to KENANGA

juara keseluruhan plak
1st place KENANGA a.k.a. KUNING
2nd place MAWAR a.k.a. MERAH
3rd plak CEMPAKA a.k.a. biru
4th plak SEROJA a.k.a HIJAU

balik dr skolah aroun 1230 tapi smpai rmah around 1 like that
balik trus makan
lpas tu lpak tgk tv
then siap2 pkul 3 keluar balik nak pg tuisyen pkul 4
so smentara nak tgu tuisyen start lpak kat skolah mama

suddenly around 345 bila i nak grak pg tuisyen ujan turun dgn selebat-lebatnya
hahahaha
dah lah payung xda
so patah balik pg skolah
tgu ujan berhenti  sambil on9 fb
hahahaha

and guesss what i end up not going to tuisyen
coz ujan berenti nak dkt pkul 5
mama pun cakap
tu lah tadi org dah x payah pg tuisyen rehat kat rumah degil
nak sgt pergi tuisye..

hahaha..mnyesal gila x ikut ckp mummy..
hehehe
what a waste of time..

owh yeah now dah less busy skit coz sports over
yayyyyyyy !!!!!!!!!!

tapi still kena stayback on monday,tuesday wednesday n friday
hursh..n soon thursday pun nak kena stayback jgk..
ish ish ish...


ni masa otw nak pg TBR